onderwerp voortgang:

Ha ,

Maar we beginnen met iets anders. Want een goede voorbereiding is het halve werk, zeggen ze. En weet je: dat is nog waar ook! 

Ook je planning moet je voorbereiden, wil je er maximaal resultaat uit halen. En dat doe je als volgt:

1. Takenlijst

Zorg voor een volledige lijst met alle taken die je de komende tijd moet doen. Zet alles erop of het nu gaat om kleine klussen, zoals telefoontjes die je moet plegen, of grote klussen zoals het maken van een offerte of het schrijven van een marketingplan.

2. Deadlines

Het kan zijn dat je over 3 weken een deadline hebt en dat je daarvoor komende week wat werk moet verzetten. Daarom is het handig als je weet wat je deadlines zijn. Maak bijvoorbeeld een lijstje of zorg dat je de deadlines goed hebt weergegeven in je agenda.

3. Alle afspraken in de agenda?

Zelfs als je alle deadlines duidelijk in je agenda hebt staan, wil dat nog niet zeggen dat je je agenda optimaal gebruikt. Een van de grootste valkuilen als het gaat om plannen is namelijk alleen afspraken met anderen in de agenda zetten.

Een goede planning kun je alleen maken als je echt een goed inzicht hebt in hoe veel tijd je hebt komende week. Vanaf komende week ga je ook de afspraken met jezelf in de agenda zetten, dat wil zeggen: al die klussen die je moet doen. Want dan pas weet je hoeveel tijd je echt tot je beschikking hebt.

Dat is dus een klusje om komende week op te pakken. Voor nu is het goed als je zorgt dat je alle afspraken met anderen in je agenda hebt staan.